Genius. Talent. Golden Mediocrity.

The course is of an applied nature and is oriented to studies in the field of creative life intensification psychology, help with the experience of crises, human potential realization and care. Course objective is a phenomenological description of genius, talent and golden mediocrity as specific dimensions of human life, correction of errors and misapprehensions of common sense.

About the course

Course objective is a phenomenological description of genius, talent and golden mediocrity as specific dimensions of human life, correction of errors and misapprehensions of common sense. The main idea of the course: genius, talent and golden mediocrity are different (perpendicularly oriented) dimensions of human existence. They should be studied coherently with their manifestations. All together they construct a space for creative life, but each taken separately provokes traumatic, devastating and exhausting forms of anxieties.

It the course there are critically examined the manifestations of the studied “dimensions” (phenomena), in order that by putting off all “the supposed” we could find specific and inherent meaning. The phenomenological method is to understand and express in simple terms the fundamental structure of creative activity, to express everything that was, that is and that will be important in the psychology of creative life.

In the course there are used examples of coherent manifestations of genius, talent and golden mediocrity in works of art, biographies and creative practices.

Instructors

Oleg V. Lukyanov

Oleg V. Lukyanov

Doctor of Psychology, Associate Professor, Head of the Department of Psychology of Personality at the National Research Tomsk State University, a Deputy chief editor of “the Siberian Psychological Journal” and existing member of the East European Association for Existential Therapy (EEAET), the author the concept of trans-temporal psychology. His research interests focus on the existential-phenomenological psychology in the social practices and the practices of psychological help. He has authored, directed and supervised a number of researches, educational and social projects to implement the fundamentals of existential-phenomenological psychology in daily life.

ANASTASIYA STIPEK

ANASTASIYA STIPEK

Senior researcher of the Department of Psychology, Ph.D. student in Psychology – General Psychology and Psychology of Personality. Her research deals with the evidence based relational models on the effectiveness of helpful psychological processes. She is also an artist, practicing psychologist, consultant, and art therapist. Her research interests focus on phenomenology, existential psychotherapy, pluralistic approach in psychology, psychology of art and creativity.

Reviews

Курс оказался полезен для общего развития.
Курс был реально очень здорово организован, вы — молодцы!
Прекрасный формат, подача занятий, их длительность!
Очень интересная система оценивания, домашние задания, прекрасные ведущие, все было очень коректно, назидательно, позитивно, даже приятно! по-моему даже тембры ведущих до сих пор помню, мужчины и девушки.
Повторюсь было очень здорово!
Считаю что подобные курсы очень полезны как для общего развития, так возможно в контексте развития личного отношения к работе, к творчеству, работой над самооценкой и т.д.!
Спасибо вам большое!

Владислав Шевеленко

Я прошла данный курс. Он мне очень понравился, за что большое спасибо!

Курс оказался полезен для более глубокого осознания себя как личности. После курса появилась уверенность в том, что каждый человек , в том числе и я, обладает уникальными качествами, с помощью которых можно менять свой мир и мир в целом; теперь в каждом дне для меня просвечиваются яркие искорки, делающие меня счастливее.

Марина Астанина

Курс был полезен для меня и оказался очень вовремя:

1. В профессиональном плане: 1) Курс вдохновил меня на разработку собственных дистанционных курсов по тем дисциплинам, которые я веду в вузе. Я подготовила три тематических курса и постоянно их использую в своей работе. 2) В этом году я провела новый для меня курс для магистров «Психологические основы работы с одаренными детьми».

2. В личном плане: 1) Я продолжила заниматься творчеством и нашла «моё» «ручное творчество» по изготовлению игрушек-бибабо. И также у меня есть курс «Игры и игрушки для детей…», который мне очень нравится. 2) Итоговая работа по курсу позволила отрефлексировать и арттерапевтически завершить мой личный трудный период переживания горя.

Благодарю ведущих курса и желаю им дальнейших успехов!

Юлия Пежемская

доцент кафедры психологии развития и образования РГПУ им. А.И. Герцена
All Reviews

Developers

Peter J. Mitchell

Peter J. Mitchell

Senior lecturer in ELT and translation at the Faculty of Foreign Languages, National Research Tomsk State University, and also associate professor of ELT methodology at Derzhavin Tambov State University. His research interests focus on teaching methodology, translation theory and practice, language and culture. He is also a practicing translator and proofreader, and teacher trainer.

Ekaterina O. Alekseevskaya

Ekaterina O. Alekseevskaya

She holds a BA in International Relations from Tomsk State University and a MA in Management from Tomsk Polytechnic University. She is an executive secretary of “the Siberian Psychological Journal”. She also works as a translator from English and Spanish. Her interests focus on literary translation, international communication, psychology, art and folk life culture of Spain and Portugal.