Genius. Talent. Golden Mediocrity.

The course is of an applied nature and is oriented to studies in the field of creative life intensification psychology, help with the experience of crises, human potential realization and care. Course objective is a phenomenological description of genius, talent and golden mediocrity as specific dimensions of human life, correction of errors and misapprehensions of common sense.

About the course

Course objective is a phenomenological description of genius, talent and golden mediocrity as specific dimensions of human life, correction of errors and misapprehensions of common sense. The main idea of the course: genius, talent and golden mediocrity are different (perpendicularly oriented) dimensions of human existence. They should be studied coherently with their manifestations. All together they construct a space for creative life, but each taken separately provokes traumatic, devastating and exhausting forms of anxieties.

It the course there are critically examined the manifestations of the studied “dimensions” (phenomena), in order that by putting off all “the supposed” we could find specific and inherent meaning. The phenomenological method is to understand and express in simple terms the fundamental structure of creative activity, to express everything that was, that is and that will be important in the psychology of creative life.

In the course there are used examples of coherent manifestations of genius, talent and golden mediocrity in works of art, biographies and creative practices.

Instructors

Oleg V. Lukyanov

Oleg V. Lukyanov

Doctor of Psychology, Associate Professor, Head of the Department of Psychology of Personality at the National Research Tomsk State University, a Deputy chief editor of “the Siberian Psychological Journal” and existing member of the East European Association for Existential Therapy (EEAET), the author the concept of trans-temporal psychology. His research interests focus on the existential-phenomenological psychology in the social practices and the practices of psychological help. He has authored, directed and supervised a number of researches, educational and social projects to implement the fundamentals of existential-phenomenological psychology in daily life.

ANASTASIYA STIPEK

ANASTASIYA STIPEK

Senior researcher of the Department of Psychology, Ph.D. student in Psychology – General Psychology and Psychology of Personality. Her research deals with the evidence based relational models on the effectiveness of helpful psychological processes. She is also an artist, practicing psychologist, consultant, and art therapist. Her research interests focus on phenomenology, existential psychotherapy, pluralistic approach in psychology, psychology of art and creativity.

Reviews

Это самый лучший курс!
Курс позволил по-новому взглянуть на некоторые вещи, задания были иногда сложноватые, но их хотелось выполнять, хотелось найти примеры из жизни на изучаемые темы! Полученными знаниями охотно делюсь со всеми, но чаще рекомендую именно пройти ваш курс, так как лучше авторов этого замечательного проекта,о нем не рассказать!

А еще хочется отметить, что пока училась, получила огромное эстетическое удовольствие!!!!!!!! Репродукции, тексты, стихи, сама манера подачи материала, всё так гармонично организовано, что было ощущение не только повышения квалификации, но именно личностного развития!!!!

Иногда захожу на сайт в надежде, что авторы смогут поделиться с нами новыми знаниями!!!!!!

От всей души примите слова благодарности!!! Вся команда работавшая над проектом — настоящие профессионалы !!!!!!!!!!!!!!!!! Удачи Вам и творческих успехов!!!!

Ульяна Черноусова

Курс мне очень понравился. Он оказался хорошим дополнением к уже имеющимся знаниям из области психологии, был полезен для понимания некоторых моментов и помог сформировать, на мой взгляд, более правильное отношение к этим ключевым понятиям — гениальность, одаренность, посредственность. В некоторых ситуациях я прямо вспоминаю отрывки из лекций и применяю эти знания. Спасибо Вам за этот замечательный проект! Желаю Вам больше благодарных слушателей!

Дарья Нечаева

Спасибо большое за курс! Вышел очень интересным, а самое главное – изменил взгляд на ряд вещей. Начинала его изучать без каких-либо определенных целей и ожиданий от него. Было свободное время, и был этот курс. Даже и в мыслях не было, что в будущем так часто придется мысленно к нему возвращаться, делая какие-либо умозаключения. Ну и, конечно, спасибо за то, что подтолкнули к ознакомлению с «Письмами к брату Тео». Нынче перечитала всё его эпистолярное наследие, находящееся в свободном доступе, и осталась крайне довольна.

Ника

Курс был для меня полезен.
В период обучения и написания итоговой работы я усовершенствовала навыки свободного изложения мыслей «на бумаге». Особенно это касается тем, связанных с отношением к творчеству, искусству, самоактуализации. До курса мои тексты были более академичными и сухими, «не свободными».
Интенсификация самообразования в ходе курса помогла и дальше заниматься он-лайн- самообучением.
Я стала более креативно подходить к своей работе. Чаще в преподавании использую обратную связь. Отдельные дисциплины изменяю на основании пожеланий студентов. Делаю ближе к непосредственным потребностям и практике профессиональной деятельности будущих специалистов.

Ольга Денисова

Я действительно использую в своей работе определенную информацию, технологии, которые почерпнула в рамках обучения. По роду своей деятельности я часто испытываю необходимость работать в мотивационных полях молодежи, искать точки роста их активности, ресурсы их инициативности. Работаю в опоре на смысловые образования, ценностные ориентации, там нахожу источники одаренности ребят, стараюсь помочь осознать себя, свою посредственность, одаренность и гениальность. Очень благодарна за курс. Спасибо, готова еще участвовать в подобных онлайн-курсах.

Екатерина Четошникова

Я учитель, и работа с одарёнными детьми — одна из моих непосредственных обязанностей по Закону об образовании.Ваш курс привлёк вниманием прежде всего тем,что включал полноценную теорию вопроса, а практикующему учителю собирать материал по крупицам некогда.Помню,что использовала информацию для выступлений на классном часе и методическом совете.Кстати,с удовольствием пересмотрела бы курс ещё раз.Спасибо вам!

Ирина Витальевна Семушкина

All Reviews

Developers

Peter J. Mitchell

Peter J. Mitchell

Senior lecturer in ELT and translation at the Faculty of Foreign Languages, National Research Tomsk State University, and also associate professor of ELT methodology at Derzhavin Tambov State University. His research interests focus on teaching methodology, translation theory and practice, language and culture. He is also a practicing translator and proofreader, and teacher trainer.

Ekaterina O. Alekseevskaya

Ekaterina O. Alekseevskaya

She holds a BA in International Relations from Tomsk State University and a MA in Management from Tomsk Polytechnic University. She is an executive secretary of “the Siberian Psychological Journal”. She also works as a translator from English and Spanish. Her interests focus on literary translation, international communication, psychology, art and folk life culture of Spain and Portugal.